Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-03-2023 | Gezien en gelezen

Gezien &gelezen

Auteurs: Truska Bast, Anneke Eenhoorn, Clarisse van Gorcum, Tamara Wally, Harriet Hofstede

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2023

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

De Turkse fotografe Sabiha Çimen (1986) geeft een uniek inkijkje in de doorgaans gesloten wereld van de koranscholen in Turkije. Meisjes tussen de acht en negentien jaar leren er alle 6236 verzen van de koran uit hun hoofd om de titel hafiz te verkrijgen: hoeder van de islam. Çimen fotografeerde de meisjes in hun dagelijks leven, niet alleen tijdens het studeren, ook als ze lol trappen, zich vervelen of dromerig voor zich uit staren. De serie laat de discipline zien die nodig is en de verschillende fases van de jeugd en de adolescentie, waarin thema's als vriendschap, de noodzaak om regels te breken en de worsteling van het zoeken naar een eigen identiteit centraal staan. Te zien tot en met 7 mei in de Kunsthal in Rotterdam. (CvG)
Metagegevens
Titel
Gezien &gelezen
Auteurs
Truska Bast
Anneke Eenhoorn
Clarisse van Gorcum
Tamara Wally
Harriet Hofstede
Publicatiedatum
01-03-2023
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2023
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-023-1228-8