Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-08-2015 | Psychodiagnostiek

Moeite met eenvoudige taken

Auteurs: Dewi Bruins, Evelien Blom

Gepubliceerd in: Psychopraktijk | Uitgave 4/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Kinderen die moeite houden met eenvoudige taken als opruimen en aankleden: het blijft voor veel opvoeders een doorn in het oog. Ook het omgaan met boosheid of teleurstelling geeft voor sommige kinderen en hun omgeving steeds terugkerende frustratie. Hun zogenoemde executieve functies blijken onderontwikkeld.
Literatuur
1.
go back to reference Dawson, P. & Guare, R. (2009). Slim maar…; Help kinderen hun talenten benutten door hun executieve functies te versterken. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers. Dawson, P. & Guare, R. (2009). Slim maar…; Help kinderen hun talenten benutten door hun executieve functies te versterken. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers.
2.
go back to reference Smidts, D.P. & Huizinga, M. (2009). BRIEF Executieve Functies Gedragsvragenlijst: Handleiding. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers. Smidts, D.P. & Huizinga, M. (2009). BRIEF Executieve Functies Gedragsvragenlijst: Handleiding. Amsterdam: Hogrefe Uitgevers.
Metagegevens
Titel
Moeite met eenvoudige taken
Auteurs
Dewi Bruins
Evelien Blom
Publicatiedatum
01-08-2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Psychopraktijk / Uitgave 4/2015
Print ISSN: 1878-4844
Elektronisch ISSN: 2210-7754
DOI
https://doi.org/10.1007/s13170-015-0079-x