Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2009 | Frictie

Passend Onderwijs vraagt om ideale leraren en ideale hulpverleners

Auteur: Wim Meijer

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Passend Onderwijs-beleid heeft tot doel om ‘zorgleerlingen’ in het onderwijs beter op te vangen. Het beleid stimuleert nauwe samenwerking tussen scholen onderling en tussen onderwijs en jeugdhulpverlening. Scholen bieden ‘onderwijs’ en jeugdhulpinstellingen bieden ‘zorg’. Gebruik maken van elkaars expertise ligt voor de hand.
Literatuur
go back to reference Meijer, W. (2009) Leerkrachten begeleiden bij passend onderwijs. Amersfoort: CPS. Meijer, W. (2009) Leerkrachten begeleiden bij passend onderwijs. Amersfoort: CPS.
go back to reference Graczyk, P.A., Domitrovich, C.E., Small, M., & J.E. Zins (2006). Serving All Children: An Implementation Model Framework. School Psychology Review, 35, 2. Graczyk, P.A., Domitrovich, C.E., Small, M., & J.E. Zins (2006). Serving All Children: An Implementation Model Framework. School Psychology Review, 35, 2.
go back to reference Gutkin, T.B., & C.R. Reynolds (Eds.) (2009) The Handbook of School Psychology (4th edition). Hoboken: John Wiley and Sons. Gutkin, T.B., & C.R. Reynolds (Eds.) (2009) The Handbook of School Psychology (4th edition). Hoboken: John Wiley and Sons.
Metagegevens
Titel
Passend Onderwijs vraagt om ideale leraren en ideale hulpverleners
Auteur
Wim Meijer
Publicatiedatum
01-12-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2009
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03088074