Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-12-2006 | Gezien en gelezen

Recensies

Auteur:    

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2006

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

We leven tegenwoordig in een tijd waarin onze therapievormen meer en meer een populaire naam krijgen. Ook de senioren onder ons zijn al een tijd gewend geraakt aan het behandelen in de vorm van trainingen of cursussen aangeduid met namen als Stop Denk Doe, Pak Aan of Ik Ben Speciaal. Onlangs is er weer zo’n nieuw programma op de markt verschenen, de zogeheten Doepressiecursus voor adolescenten. Een naam waarvan je je kunt voorstellen dat die menige puber enigszins op de lachspieren zal werken. Toch is dit geenszins de bedoeling. Deze behandelvorm, oorspronkelijk ontwikkeld door Lewinsohn en medewerkers, is een cognitief- gedragstherapeutische interventie met vooral ook aandacht voor psychoeducatie, bedoeld voor depressieve adolescenten. Stikkelbroek e.a. hebben de cursus vertaald en bewerkt voor Nederlands gebruik. Het programma bestaat uit zestien bijeenkomsten die in groepsverband worden aangeboden aan adolescenten van zestien tot eenentwintig jaar.
Metagegevens
Titel
Recensies
Auteur
   
Publicatiedatum
01-12-2006
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2006
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059616