Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

19-10-2018 | Opmerkelijk

Terugdringen van pesten op school: wat kan de leerkracht doen?

Auteur: Isabel M. ten Bokkel, Msc

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 4/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Wat als het erger wordt wanneer ik ga klikken bij de meester?
Literatuur
go back to reference Deboes, T. (2014). Het grote pestonderzoek. KLASSE, 242, 10–17. Deboes, T. (2014). Het grote pestonderzoek. KLASSE, 242, 10–17.
go back to reference Deboutte, G. (2017). Pesten en cyberpesten in het onderwijs: praktijk en beleid voor een veilige leeromgeving. Kalmthout: Pelckmans Pro. Deboutte, G. (2017). Pesten en cyberpesten in het onderwijs: praktijk en beleid voor een veilige leeromgeving. Kalmthout: Pelckmans Pro.
go back to reference Veenstra, R. (2014). Signaleren en tegengaan van pesten: het KiVa antipestprogramma. Eindrapportage voor Onderwijs Bewijs. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen. Veenstra, R. (2014). Signaleren en tegengaan van pesten: het KiVa antipestprogramma. Eindrapportage voor Onderwijs Bewijs. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
go back to reference Veenstra, R., Lindenberg, S., Huitsing, G., Sainio, M., & Salmivalli, C. (2014). The role of teachers in bullying: the relation between antibullying attitudes, efficacy, and efforts to reduce bullying. Journal of Educational Psychology, 106, 1135–1143. https://doi.org/10.1037/a0036110.CrossRef Veenstra, R., Lindenberg, S., Huitsing, G., Sainio, M., & Salmivalli, C. (2014). The role of teachers in bullying: the relation between antibullying attitudes, efficacy, and efforts to reduce bullying. Journal of Educational Psychology, 106, 1135–1143. https://​doi.​org/​10.​1037/​a0036110.CrossRef
Metagegevens
Titel
Terugdringen van pesten op school: wat kan de leerkracht doen?
Auteur
Isabel M. ten Bokkel, Msc
Publicatiedatum
19-10-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 4/2018
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/s12453-018-00191-3