Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

2002 | OriginalPaper | Hoofdstuk

VOORFASE

Auteur : Frans Siegers

Gepubliceerd in: Handboek supervisiekunde

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het doel van de voorfase van supervisie is de student of supervisant voor te bereiden op de supervisie. Dit kan zo verstaan worden als zou de voorfase een soort introductie op supervisie inhouden: de supervisant wordt op de hoogte gesteld wat supervisie is en wat van hem als supervisant verwacht wordt. Dit geeft echter een verkeerd beeld. De voorfase van supervisie is met name bij opleidingssupervisie een erg complexe aangelegenheid. Daarom zal het in dit hoofdstuk vooral over de voorfase in opleidingssupervisie gaan. De voorfase is bij opleidingssupervisie complex omdat opleidingen die supervisie in hun curriculum hebben, naast binnenschools leren ook leren kennen dat met de praktijk verbonden is. Dit buitenschoolse leren veronderstelt een bepaalde inrichting van de opleiding ook wat het binnenschoolse leren betreft (Jagt e.a., 1995, p. 44). Daarnaast zal dit buitenschoolse leren zelf ook aan bepaalde eisen moeten voldoen en zal supervisie als een vorm van professioneel begeleiden zich af moeten kunnen stemmen op andere vormen van begeleiding, die de beroepsopleiding kent.

Metagegevens
Titel
VOORFASE
Auteur
Frans Siegers
Copyright
2002
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9781-5_18