Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-01-2011 | Ingezonden brief

Neem de verhalen van kinderen serieus!

Zedenzaak Robert M.

Auteur: Arianne Struik

Gepubliceerd in: GZ - Psychologie | Uitgave 1/2011

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Naar aanleiding van de grootschalige zedenzaak rond Robert M . brak een publieke discussie uit over de vraag of – en zo ja hoe – je dit soort misbruik kunt voorkomen. Binnen het vakgebied was de discussie of het wetenschappelijk verantwoord is om kinderen onder de vier jaar te verhoren. M ijn stelling is dat we de verhalen van jonge kinderen serieus moeten nemen, hetgeen niet hetzelfde is als ze geloven.
Literatuur
go back to reference Turnell, A. & Edwards, S. (1999). Signs of Safety: a solution and safety oriented approach to child protection casework. New York: Norton. Turnell, A. & Edwards, S. (1999). Signs of Safety: a solution and safety oriented approach to child protection casework. New York: Norton.
go back to reference Turnell, A. & Essex, S. (2006). Working with denied child abuse: the resolutions approach. Berkshire: Open University Press. Turnell, A. & Essex, S. (2006). Working with denied child abuse: the resolutions approach. Berkshire: Open University Press.
Metagegevens
Titel
Neem de verhalen van kinderen serieus!
Zedenzaak Robert M.
Auteur
Arianne Struik
Publicatiedatum
01-01-2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
GZ - Psychologie / Uitgave 1/2011
Print ISSN: 1879-5080
Elektronisch ISSN: 1879-5099
DOI
https://doi.org/10.1007/s41480-011-0008-5