Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top
Gepubliceerd in:

01-06-2009 | Boeken

Recensies

Auteur:    

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 2/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De laatste jaren is er bij beleidsmakers steeds meer aandacht voor de effectiviteit van interventies, onder meer op het gebied van de jeugdzorg. Hulpverlenende instanties moeten kunnen aantonen dat hun aanpak tot de vooropgestelde resultaten leidt. In tijden van economische crisis wordt deze kwestie extra prominent; de geïnvesteerde centen moeten ‘renderen’, in die zin dat door de gegeven interventie de problemen moeten afnemen,
Literatuur
go back to reference Bower, P. (2003). Efficacy in evidence-based practice. Clinical Psychology and Psychotherapy, 10, 328-336. Bower, P. (2003). Efficacy in evidence-based practice. Clinical Psychology and Psychotherapy, 10, 328-336.
go back to reference Chaffin, M., & Friedrich, B. (2004). Evidence-based treatments in child abuse and neglect. Children and Youth Service Review, 26, 1097-1113. Chaffin, M., & Friedrich, B. (2004). Evidence-based treatments in child abuse and neglect. Children and Youth Service Review, 26, 1097-1113.
go back to reference Kotter, J.P. (1996). Leading change. Harvard: Harvard Business School Press. Kotter, J.P. (1996). Leading change. Harvard: Harvard Business School Press.
go back to reference Rossi, P.H., Lipsey, M.W., & Freeman, H.E. (2004). Evaluation. A systematic approach (7th Ed.). Thousand Oaks: Sage. Rossi, P.H., Lipsey, M.W., & Freeman, H.E. (2004). Evaluation. A systematic approach (7th Ed.). Thousand Oaks: Sage.
Metagegevens
Titel
Recensies
Auteur
   
Publicatiedatum
01-06-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 2/2009
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03087944