Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Perspectives on Medical Education

Uitgave 1/2022

Inhoudsopgave (8 Artikelen)

The do’s, don’ts and don’t knows of redressing differential attainment related to race/ethnicity in medical schools

  • Open Access
  • Guidelines

Molly Fyfe, Jo Horsburgh, Julia Blitz, Neville Chiavaroli, Sonia Kumar, Jennifer Cleland

The application of the tracer method with peer observation and formative feedback for professional development in clinical practice: a scoping review

  • Open Access
  • Review Article

Rudi A. Steenbruggen, Marjo J. M. Maas, Thomas J. Hoogeboom, Paul L. P. Brand, Philip J. van der Wees

Advancing the science of health professions education through a shared understanding of terminology: a content analysis of terms for “faculty”

  • Open Access
  • Original Article

Pim W. Teunissen, Anique Atherley, Jennifer J. Cleland, Eric Holmboe, Wendy C. Y. Hu, Steven J. Durning, Hiroshi Nishigori, Dujeepa D. Samarasekera, Lambert Schuwirth, Susan van Schalkwyk, Lauren A. Maggio

Relationships between medical students’ co-regulatory network characteristics and self-regulated learning: a social network study

  • Open Access
  • Original Article

Derk Bransen, Marjan J. B. Govaerts, Dominique M. A. Sluijsmans, Jeroen Donkers, Piet G. C. Van den Bossche, Erik W. Driessen

An undergraduate medical curriculum framework for providing care to transgender and gender diverse patients: A modified Delphi study

  • Open Access
  • Original Article

Rachel H. Ellaway, Nicole L. Thompson, Claire Temple-Oberle, Danièle Pacaud, Helena Frecker, Theodore J. Jablonski, James Demers, Fiona Mattatall, Joe Raiche, Andrea Hull, Rabiya Jalil

Does being a coach benefit clinician-educators? A mixed methods study of faculty self-efficacy, job satisfaction and burnout

  • Open Access
  • Original Article

Martha J. Elster, Patricia S. O’Sullivan, Virginie Muller-Juge, Leslie Sheu, Sunitha V. Kaiser, Karen E. Hauer

A professional knowledge base for collaborative reflection education: a qualitative description of teacher goals and strategies

  • Open Access
  • Original Article

Marije van Braak, Mario Veen, Jean Muris, Pieter van den Berg, Esther Giroldi