Skip to main content

Welkom bij Scalda & Bohn Stafleu van Loghum

Scalda heeft ervoor gezorgd dat je Mijn BSL eenvoudig en snel kunt raadplegen.Je kunt de producten hieronder links aanschaffen en rechts inloggen.

Registreer

Schaf de BSL Academy aan: 

BSL Academy mbo AG

Eenmaal aangeschaft kun je thuis, of waar ook ter wereld toegang krijgen tot Mijn BSL.

Heb je een vraag, neem dan contact op met Jan van der Velden.

Login

Als u al geregistreerd bent, hoeft u alleen maar in te loggen om onbeperkt toegang te krijgen tot Mijn BSL.

Top

Perspectives on Medical Education

Uitgave 4/2018

Inhoudsopgave (11 Artikelen)

A health professions education editors’ open letter to our community

  • Open Access
  • Editorial

David P. Sklar, Peter G. M. de Jong, Erik W. Driessen, Kevin W. Eva, Ronald M. Harden, Grace C. Huang, Gail M. Sullivan

Teaching clinical skills in the theatre of medicine

  • Open Access
  • Commentary

Gerard J. Gormley, Paul Murphy

The international health elective: a stepping stone for tomorrow’s global surgeons and anaesthetists

  • Open Access
  • Commentary

Bilal Abou El Ela Bourquin, Sujit Gnanakumar, Michael F. Bath, Tom Bashford, David K Menon, Peter J Hutchinson

#MedEd: exploring the relationship between altmetrics and traditional measures of dissemination in health professions education

  • Open Access
  • Original Article

Lauren A. Maggio, Todd C. Leroux, Holly S. Meyer, Anthony R. Artino Jr.

Future physician-scientists: could we catch them young? Factors influencing intrinsic and extrinsic motivation for research among first-year medical students

  • Open Access
  • Original Article

Belinda W. C. Ommering, Floris M. van Blankenstein, Cathelijn J. F. Waaijer, Friedo W. Dekker

Context and clinical reasoning

  • Open Access
  • Original Article

Elexis McBee, Temple Ratcliffe, Lambert Schuwirth, Daniel O’Neill, Holly Meyer, Shelby J. Madden, Steven J. Durning

Communication skills training and the conceptual structure of empathy among medical students

  • Open Access
  • Original Article

Daisuke Son, Ikuo Shimizu, Hirono Ishikawa, Muneyoshi Aomatsu, Jimmie Leppink

On learning in the clinical environment

  • Open Access
  • PhD Report

Matilda Liljedahl

Applying four-component instructional design to develop a case presentation curriculum

  • Open Access
  • Show and Tell

Michelle Daniel, Jennifer Stojan, Margaret Wolff, Bizath Taqui, Tiffany Glasgow, Susan Forster, Todd Cassese

Sprint to work: A novel model for team science collaboration in academic medicine

  • Open Access
  • Show and Tell

Shashank S. Sinha, Tedi A. Engler, Brahmajee K. Nallamothu, Andrew M. Ibrahim, Ann Verhey-Henke, Marianna Kerppola, Chandy Ellimoottil, Andrew M. Ryan